بانکداری ایرانی _ شرکت بیمه زندگی خاورمیانه دارای زیرساخت آیتی و نرم
افزاری قوی و بومی است که در کنار شبکه فروش قوی می تواند محصولات زیادی را طراحی
و ارائه کند و این مسأله مزیت رقابتی اصلی شرکت بیمه خاورمیانه شده که در دوران
شیوع کرونا هم توانست رشد تصاعدی و فراتر از پیشبینیها را محقق کند.
نوروزی، مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در گفتوگو با بانکداری ایرانی وضعیت شرکت متبوعش را این گونه تشریح کرد:
در سالهای اخیر بحث اصلی صنعت بیمه این بود که بیمههای زندگی کمک کنند تا ضریب
نفوذ بیمه در ایران رشد کند. نهادهای بالادستی صنعت بیمه نیز به دنبال این بودند
که با تخصصی کردن شرکتها به نوعی این مسیر را هموار کرده تا محصولات بیشتری به
مشتریان ارائه شود. با توجه به این دیدگاه، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سال 1395
تأسیس و در سال 1396 به عنوان اولین شرکت تخصصی بیمه عمر و زندگی ایران فعالیت خود
را آغاز کرد.
