خلاصه خبر
یکی از محصولات ویژه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تحت عنوان بیمه تمام عمر عرضه میشود این محصول مناسب افرادی است که تنها به دنبال افزایش اندوخته بیمهنامهای و یا سرمایهگذاری نیستند. بیمه تمام عمر آخرین هدیه فرد به بازماندگانش است که به عنوان یک محصول ارزشمند در اختیار جامعه قرار بگیرد.

بانکداری ایرانی _ شرکت بیمه خاورمیانه دارای زیرساخت آیتی و نرم افزاری قوی و بومی است که در کنار شبکه فروش قوی می تواند محصولات زیادی را طراحی و ارائه کند و این مساله مزیت رقابتی اصلی شرکت بیمه خاورمیانه شده که در دوران شیوع کرونا هم توانست رشد تصاعدی و فراتر از پیشبینیها را محقق کند.
نوروزی، مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه در گفتوگو با بانکداری ایرانی وضعیت شرکت بیمه خاورمیانه را این گونه تشریح کرد: یکی از مزایای این شرکت سرمایهگذاری تمام منابع به دست آمده از محل فروش بیمه نامهها است با توجه به اینکه اکثر بیمه نامهها بلند مدت هستند این امر کمک میکند تا شرکت سود بهتری را بدست آورد.
وی افزود: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه یک شرکت تخصصی است و یکی از تفاوتهای شرکتهای جنرال با شرکتهای تخصصی همین است که در مواقع حوادث و بلایای سنگین حجم بالایی از منابع شرکتهای بیمه جنرال با آن درگیر میشوند و بخش قابل توجهی از منابع خود را در این حوزه صرف میکنند.
نوروزی با اشاره به لزوم ارائه خدمات بیمه ای غیرحضوری عنوان کرد: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه قائل به حذف فیزیکی بیمه نامهها است به گونهای که امکانات و زیرساختها در این شرکت تعبیه شده و بیمهگذاران میتوانند از طریق پرتال شخصی از خدمات بیمهای بهرهمند شوند.گفتنی است حذف فیزیکی بیمهنامهها میتواند از لحاظ کاهش هزینهها بسیار سودمند باشد و از طرفی نیز این هزینه به دست آمده میتواند برای افزایش حاشیه سود شرکتهای بیمهای مصرف شود.
وی با اشاره به محصولات ویژهی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اظهار کرد: یکی از محصولات ویژه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تحت عنوان بیمه تمام عمر عرضه میشود این محصول مناسب افرادی است که تنها به دنبال افزایش اندوخته بیمهنامهای و یا سرمایهگذاری نیستند. بیمه تمام عمر آخرین هدیه فرد به بازماندگانش است که به عنوان یک محصول مناسب میتواند در اختیار جامعه قرار بگیرد.
نوروزی با اشاره به رشد سرمایهگذاری های کوتاه مدت شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در مقابل رشد سرمایهگذاریهای بلندمدت تصریح کرد: به دلیل آنکه شروع فعالیت شرکت با منابع عایدی از سوی سهامداران آغاز شد تمام تلاش هیئت مدیره بر آن بود که سرمایه اصلی و اولیه شرکت حفظ و حراست شود لذا اغلب سرمایه گذاری کوتاه مدت و کم ریسک انجام شد اما در نظر داریم با ورود به حوزه مسکن در کنار بازار سرمایه، وارد سرمایهگذاریهای بلند مدت شویم
وی با اشاره به دریافت مالیات بر ارزش افزوده و چالش شرکت بیمه زندگی خاورمیانه گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته بسیار داغ دنبال شد و حتی ممکن بود بر اندوخته بیمهنامهها نیز گرفته شود. امیدواریم موضوع مالیات بر ارزشافزوده به طور کامل حل و فصل شود تا دیگر شاهد نگرانیهایی در این خصوص نباشیم و با توجه به اینکه بیمه و فعالیت شرکتهای بیمهای خدماتی است باید تا آنجا که میتوان هزینههای آن را کم کرد و مالیات بر ارزشافزوده را کاهش داد.
نوروزی با بیان این مطلب که سرمایهگذاری در حوزه بیمه یک سرمایهگذاری کم ریسک است گفت: امروزه با توجه به نظر کارشناسان سرمایهگذاری نباید در یک حوزه متمرکز شود و باید به صورت سبدی در بخشهای مختلف مانند بورس طلا مسکن و غیره تقسیم شود. با توجه به اینکه فعالیتهای شرکتهای بیمهای سرمایهگذاری کم ریسک دارند به این مهم توجه داشته لذا در بلندمدت حاشیه سود مالی برای بیمه شوندگان به دنبال دارد. به عنوان مثال اگر افراد با آینده نگری نسبت به زمانی که امکان درآمدزایی ندارند و به دوران بازنشستگی میرسند در شرکتهای بیمه ای سرمایه گذاری کنند میتوانند ضمن بهره مندی از پوششهای خدمات بیمه ای از درآمد مستمری در دوران بازنشستگی بهره مند شوند.
وی با اشاره به عملکرد و پیشرفت بیمه زندگی خاورمیانه در کشور گفت: متأسفانه تنها ۱۵ درصد از پرتفوی صنعت بیمه ما شامل بیمه زندگی است و این عدد در کشورهای خارجی به ۵۰ تا ۶۰ درصد میرسد. این در حالی است که در کشور ما فضای بکری وجود دارد تا بتوان محصولات و خدمات بیمه زندگی را ارائه کرد. بیمههای زندگی رابطه مستقیم با شرایط اقتصادی هر کشور دارد و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی فرهنگ سازی مناسب، مردم بیمه های زندگی را در اولویت زندگی خود قرار دهند.
نوروزی در خصوص فعالیت های بین الملل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه تصریح کرد: این شرکت با اولویت توسعه فعالیت ها و ارائه خدمات در داخل کشور برنامه هایی برای ارائه خدمات بیمه ای با هدف توسعه فعالیت های خود به خارج از مرزهای کشور در آینده خواهد داشت.
وی حضور شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در فرابورس و فعالیتهای روبه رشد آن غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل موفقیت شرکتها در فرابورس شفافیت فعالیتها است که خوشبختانه این مهم یکی از اصول شرکت بیمه زندگی خاورمیانه است. همین امر موجب شد تا از بازار پایه دو رتبه ارتقا یافته و در بازار اول فرابورس فعالیت کنیم.