افزایش فروش بیمه خاورمیانه با تبلیغات شفاهی

خلاصه خبر
شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با استفاده از روش تبلیغات شفاهی در بخش بیمه‌های زندگی و مستمری افزایش فروش داشته است.
گفتگو

مهدی نوروزی که دارای سوابق مدیریت در بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد می‌باشد، در اردیبهشت ماه سال97 گذشته به سمت مدیرعاملی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه منصوب شد. با درنظر گرفتن اهمیت ایجاد تحول در صنعت بیمه عمر و زندگی برای شرکت بیمه خاورمیانه در گفتگویی با این مدیر فعال در عرصه بیمه به وضعیت کنونی فعالیت این شرکت با توجه به تخصص وی در زمینه فناوری IT پرداخته‌ایم. 

 

افزایش فروش بیمه خاورمیانه در دوران کرونایی
مدیرعامل بیمه زندگی خاورمیانه با اشاره به تحولات به وجود آمده در شبکه فروش این شرکت به دلیل شیوع اپیدمی کرونا، در گفتگو با خبرنگار الفباخبر تصریح کرد: این بحران در حوزه ارتباطی مشکلاتی را ایجاد کرد و با توجه به اینکه عمده فروش بیمه خاورمیانه در حوزه بیمه‌های زندگی و به صورت انفرادی است، طبیعتاً شبکه فروش ما در ارائه محصولات به صورت حضوری و فیزیکی با مشکلاتی مواجه شدند.

مهدی نوروزی در ادامه به وجود زیرساخت‌های مطلوب فناوری در این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه خاورمیانه با ایجاد یک «پورتال اختصاصی نمایندگان» این امکان را برای نمایندگان خود فراهم کرد تا صفر تا ۱۰۰ از صدور پیشنهاد تا صدور بیمه نامه را به صورت کاملا الکترونیکی انجام بدهند. این اقدام تا این لحظه بسیار مؤثر واقع شده و نمایندگان می‌توانند حتی با تلفن و کمترین ارتباط فیزیکی محصولاتشان را ارائه داده و نهایتا موفق به فروش بیمه نامه شوند.

وی همچنین با بیان اینکه اقدامات خوبی در جهت گسترش سازمان فروش از سوی بیمه خاورمیانه به انجام رسیده‌است، اعلام کرد: در حال حاضر در ۲۰ نقطه از کشور دفاتر ارتباطی راه اندازی کرده‌ا‌یم و امسال هم راه اندازی بیش از ۱۰ دفتر جدید در استان هایی که هنوز دفتر ندارند در دست اجرا است. در فروردین و اردیبهشت سال جاری نیز با فروش بیش از مقدار پیش بینی شده مواجه شده‌ایم؛ و زیرساخت‌های ایجاد شده و گسترش شبکه فروش باعث شد نگرانی‌هایی که ابتدا در خصوص احتمال تاثیرات منفی کرونا بر فروشمان داشتیم از بین برود.

 

نمایندگان بیمه‌ای همچنان نقش کلیدی ایفا می‌کنند
این مقام مسئول در خصوص ترس نمایندگان بیمه‌ای از به خطر افتادن بازار کارشان در پی دیجیتالی شدن خدمات اظهار کرد: اگر فروش آنلاین به سبکی پیش برود که ما به عنوان ارائه دهنده خدمات مستقیما به مردم خدمات را ارائه دهیم طبیعتا نمایندگان که نقش واسطه‌گری میان ما دارند با مشکل مواجه می‌شود.

نوروزی با اشاره به نیاز بیمه‌های زندگی به توضیحات تکمیلی برای بیمه گذاران، تاکید کرد: در بیمه‌های زندگی اعتقاد ما این است که این بیمه کاملا فروختنی ‌است و از ابتدا این امکان را داشتیم که از طریق فروش آنلاین، اینشورتک‌ها و استارتاپ‌ها فروش‌های آنلاین بیمه‌های زندگی را در بخش مستمری و امور سرمایه گذاری راه اندازی کنیم، ولی در این بیمه‌نامه‌ها هنوز وجود کسی که توضیحات تکمیلی بیشتری در خصوص پوشش‌ها، بخش سرمایه‌گذاری و خدماتی که این شرکت و بیمه نامه می‌تواند برای بیمه‌گذار ارائه دهند لازم است.

وی افزود: بنابراین نمایندگان فروش در صنعت بیمه به خصوص در بخش بیمه‌های زندگی همچنان نقش کلیدی دارند و در این راستا بود که ما با راه اندازی پرتال اختصاصی نمایندگان مسیر فروش خدمات نمایندگان به بیمه گذاران را کاملا الکترونیکی کردیم تا در عین اینکه محصولات به صورت الکترونیکی به فروش برسند، محدودیتی هم در جهت آسیب رساندن به فروش نماینده وجود نداشته باشد؛ این نکته بسیار خوبی بود که باعث شد شبکه فروش ما دائما با پرتال نمایندگان ارتباط خوبی برقرار کنند و بهتر بتوانند محصولاتشان را به بیمه گذاران ارائه دهند.

 

فرهنگ‌سازی بیمه‌های زندگی کار یک یا دو شرکت نیست

مدیر عامل بیمه زندگی خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که «یکی از پنج انتظار رئیس بیمه مرکزی از بیمه خاور میانه در پی انتصاب شما به مدیرعاملی فرهنگ سازی در بخش بیمه‌ زندگی بود، از سال ۹۸ تا به الان چقدر در این خصوص عمل شده؟» اذعان داشت: فرهنگ سازی بسیار سخت و گسترده‌ بوده و کار یک شرکت و دو شرکت نیست؛ باید مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم دهند تا امکان ترویج فرهنگ سازی بیمه‌های زندگی در کشور فراهم شود. بیمه خاورمیانه به سهم خود تلاش‌های زیادی در بحث فرهنگ سازی به انجام رسانده و همچنین یکی از مهم ترین مسیرهای مطلوبی که انتخاب کرده‌است گسترش شبکه فروش می‌باشد.

نوروزی تصریح کرد: تبلیغات شفاهی در تمام دنیا نشان داده که یکی از مؤثرترین نوع تبلیغات است؛ ما عملاً با گسترش شبکه فروش تا حدود زیادی این نوع تبلیغات را ترویج کردیم؛ چراکه یکی از عواملی که در فروش ما تاثیر مستقیم گذاشته این ارتباطات است. به واسطه این روش ارائه خدمات بیمه‌های زندگی و مخصوصا محصول مستمری که ما وارد بازار کردیم و به دغدغه‌های واقعی مردم پرداختیم با استقبال خوبی مواجه شده‌است.

وی درخصوص روشن سازی بیمه‌های مستمری، عنوان کرد: امروزه دوره بازنشستگی دغدغه‌ای است برای عموم مردم و کارمندان. دوره‌ای که فرد با بازنشسته شدن با کاهش درامد و افزایش هزینه ها مواجه می‌شود. مردمی که در حال حاضر شاغل هستند با تهیه بیمه‌های مکمل و مستمری در کنار بیمه‌های پایه‌ای مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی از الان به فکر آینده خود و فرزندانشان بوده و می‌توانند تا پایان حیاتشان از خدمات تکمیلی و مستمری بهرمند شوند.

این مدیر خوش ذوق بیمه‌ای ضمن اشاره به بحث دیجیتال مارکتینگ، گفت: همکاران ما در معاونت بازاریابی فروش کارهای ارزشمندی را درخصوص این بحث شروع کرده‌اند و باتوجه به برنامه‌هایی که برای سال جاری در نظر داریم به زودی در حوزه دیجیتال مارکتینگ حضور جدی خواهیم داشت؛ همچنین در این راستا بررسی‌هایی در بخش رسانه‌های مختلف از جمله بیلیوردها، شبکه‌ها و به خصوص تلویزیون و صدا و سیما صورت می‌گیرد.

نوروزی تاکید کرد: فرهنگ‌سازی بیمه‌های زندگی علاوه بر اینکه خواستار یک عزم جدی از سوی همه شرکت‌های بیمه و حمایت بیمه مرکزی است، حتی مجموعه بالادستی دولت هم باید توجه مردم به این حوزه را بیشتر کند؛ چراکه یکی از دغدغه‌های مهم کارکنان در سال‌های آینده بحث بازنشستگی خواهد بود و اگر از همین الان به فکر چاره باشیم در آینده با مشکلات آن حوزه مواجه نمی‌شویم.

 

نقش پررنگ IT  در بخش بیمه‌های زندگی
وی در پاسخ به این سؤال که «تخصص شما در بخش
IT  بر فعالیتی که در حوزه بیمه دارید چه تاثیری داشته؟» عنوان داشت: بیمه با مفاهیمی از جمله فناوری اطلاعات و بیگ دیتا ارتباط مستقیمی دارد و این ارتباط در بیمه‌های زندگی بیشتر است. زیرساخت‌های IT موجود در شرکت بیمه خاورمیانه یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی آن با سایر شرکت‌های بیمه‌ای است.

مدیر عامل بیمه زندگی خاورمیانه افزود: این شرکت تیم خبره‌ای در اختیار دارد که نیازهای شبکه فروش و بیمه گذارانش را می‌تواند در اسرع وقت در سیستم‌های عملیاتی شرکت پیاده سازی کند و اینکه شرکت بیمه خاورمیانه متناسب با نیاز بازار خود را تغییر می‌دهد و محصولاتش دائما بازبینی و مهندسی می‌شوند، فناوری اطلاعات کمک بسیار قابل توجهی به ما کرده تا بتوانیم حضور موفقی در صنعت بیمه کشور داشته باشیم.
نوروزی با نگاهی به عملکرد بیمه خاورمیانه در سال
۹۸ روند این شرکت در سال جاری را پیش بینی کرد و گفت: پیش بینی فروشی که ما در سال گذشته داشتیم این بود که ماهانه در بیمه‌های انفرادی نسبت به ماه‌های قبل بتوانیم ۲۰ درصد رشد فروش داشته‌باشیم و تا حدودی این موضوع محقق شد. امسال نیز با یک چنین پیش بینی حرکت می‌کنیم و با توجه به اینکه چرخ‌های شرکت در سال گذشته به حرکت درآمد پیش بینی می‌کنم که امسال سال متفاوتی در بیمه‌های زندگی خواهد بود، شرکت بیمه خاورمیانه پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و تا پایان سال ۹۹  بیشتر شنیده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ورود شرکت‌های بیمه‌ای جدید مانند شرکت بیمه باران در صنعت بیمه در خصوص افزایش فرهنگ سازی و ضریب نفوذ بیمه به ویژه در بخش بیمه‌های زندگی احساس امیدواری کرده، و تصریح کرد: امید است با همکاری همه شرکت‌های بیمه‌ای بتوانیم محصولات متنوع و به روز را در اختیار بیمه گذاران و شبکه فروش قرار دهیم و نقش صنعت بیمه را در کشور افزایش دهیم.

لینک مطلب : melico.ir/life-insurance/اخبار-بیمه-عمر-و-زندگی-خاورمیانه/افزایش-فروش-بیمه-خاورمیانه-با-تبلیغات-شفاهی کپی

ورود به سایت

عضویت فراموشی رمز عبور

خروج از حساب کاربری

در صورت تمایل میتوانید از طریق دکمه زیر از حساب کاربری خود خارج شوید.